Autopůjčovna Triga car Praha

Škoda Superb combi

Běžné cestovní kufry, které si člověk veze s sebou na dvoudenní služební cestu, se v obrovitánském kufru Škody Superb combi doslova ztrácejí. V neděli jsme si to prakticky vyzkoušeli hned před milánským letištěm, v jehož okolí se odehrávají novinářské testovací jízdy nové Škody Superb combi. Zavazadlový prostor, který má objem 633 litrů, je tak velký, že dosáhnout pro zavazadla na jeho okraji u zadní strany opěradel sedadel může být pro člověka menší postavy docela problém. To, že má superb combi možnost ukotvit zavazadla na svém místě pomocí nastavitelných popruhů, jsme pak ocenili v zatáčkách v podhůří alpských vrcholů. Byli jsme proto ušetřeni zvuků, které obvykle vydávají zavazadla narážející do stěn kufru. Na silnicích ve městech, mimo ně ani na dálnici jsme podvozku třetího (a zřejmě již posledního kombíku v nabídce mladoboleslavské škodovky) nic nemohli vytknout. Podvozek je naladěn tak, aby umožnil sportovní jízdu, a přitom na výmolech nevytřásl z pasažerů uvnitř auta duši. Zatím bez plné zátěže Do této chvíle jsme bohužel nemohli vyzkoušet, jak se bude chovat plně obsazené auto, navíc s pořádně naplněným kufrem. Motor 1,8 TFSI, který byl v testovaném voze, a s nímž jsme na dopolední testovací trase ujeli necelou stovku kilometrů, má však pocitově dostatečný potenciál na to, aby zvládl i bezpečné předjížděcí manévry i s pořádně těžkým nákladem. Uvidíme, jaká bude realita. Jistým jízdním vlastnostem každopádně napomáhal v ostřejších zatáčkách i připojitelný pohon zadní nápravy. Výbavou přeplňovaná V6 V odpolední části pondělního programu prvních testovacích jízd jsme přesedli do špičkově vybavené verze s benzinovým šestiválcovým motorem o objemu 3,6 litru. Na mohutný motor pod kapotou kromě obvyklého označení motorizace na zádi upozorňuje i čtveřice koncovek výfuků. Ve výbavě tohoto auta je prakticky vše, co mladoboleslavská automobilka v současné době nabízí. Počínaje automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol, přes kožené sedačky, velké panoramatické střešní okno, navigaci Columbus s vnitřní pamětí a dotykovým displejem až po zavírání kufru pomocí elektromotoru. Špičková verze superbu combi se jízdními vlastnosti podstatně neliší od té s motorem 1,8 TFSI, kterou jsme testovali dopoledne. Jen v zatáčkách je kvůli těžšímu motoru vpředu o něco víc cítit nedotáčivost. Na druhé straně síla motoru se pozná především při akceleraci po výjezdu z pomalých horských zatáček, kudy vedla velká část testovací trasy.