Autopůjčovna Triga car Praha

Autopůjčovna radí – Itálie

Většina italských dálnic je zpoplatněná. Upozorní vás na to značky. Se známkou si nemusíte dělat starosti, platí se na mýtných branách. Stejné je to i při průjezdu některými alpskými tunely, kde budete muset navíc zpomalit. Dálničním poplatkům se nevyhnete ani v Rakousku, Německu nebo Slovinsku. Celá cesta se pak hodně prodraží. Nevýhodou italských dálnic je to, že bývají často přeplněné a řidiči neukáznění. Nebezpečí představují velké zahraniční kamiony, které projíždějí přes severní Itálii. Řidiči jsou často za volantem mnohem déle, než povolují platné normy, mají za sebou tisíce kilometrů a jsou unavení. Tím pádem jsou nepozorní anebo mají zpomalené reakce. Na italských dálnicích nespouštějte z očí zpětná zrcátka. A chystáte-li se na cestu v parném létě, nezapomínejte, že při zastávce nesmíte nechat zapnutý motor kvůli klimatizaci. Čekala by vás pokuta od 200 do 400 eur. V italských obcích je maximální povolená rychlost 50 km/h, mimo obec pak 90 km/h. Na silnicích I. třídy se jezdí nejvíce 110 km/h a na dálnici 130 km/h. V případě, že je dálnice tříproudá, může se objevit značka povolující rychlost 150 km/h. Pokud byste překročili nejvyšší povolenou rychlost byť jen o 10 km/h, nebo projedete na červenou, mohli byste přijít minimálně o 150 eur. A pozor, na území Itálie patří do povinné výbavy výstražná vesta, a to pro všechny cestující. Také se tam zpřísnily tresty pro řidiče, kteří usedají za volant s více jak půl promile alkoholu v krvi. Doba, kdy jste si mohli dát v Itálii pár sklenek vína k obědu a pak si klidně sednout za volant, je nenávratně pryč. Po první roce, kdy se nové normy jaksi zabíhaly, se nyní dokonce zpřísnily pokuty i tresty. Překročíte-li maximum půl gramu alkoholu na litr v krvi, pokuty se stupňují od 500 Eur až do 10 000. Ve městech vás mohou překvapit jak neukáznění řidiči tak také chodci. Ti vám mohou před auto vběhnout kdykoli a kdekoli. Největší počet silničních nehod s tragickým koncem se odehrává ve městech. Musíte počítat s tím, že chodci nepřecházejí ulici jen na přechodech a že zebry nejsou vždycky „čitelné“ zdaleka. Jestliže se v Římě nebo Neapoli můžete s ostatními řidiči nějak instinktivně dohodnout na přednosti, což je pro Italy velice labilní pojem, s chodci takovýto typ komunikace nemáte.